מסעדות טבעוניות צצות כמו פטריות אחרי הגשם

מנת פסטה טבעונית

טבעונות היא תופעה שהולכת ומתרחבת וכבר נחשבת להרבה יותר מטרנד חולף כמו שהיו רבים שסברו כשרק התחילה התופעה לקבל תאוצה. עדיין, לאנשים רבים (מדי, לדעתי) יש דעות קדומות ובלתי מבוססות לגביה. לא מעט אנשים מאמינים שלטבעונים 'כמעט ואין מה לאכול' או שהם 'אוכלים כמו ציפורים' או 'מזון של ציפורים' או ש'בטח חסרים להם המון ויטמינים חיוניים והם עייפים ולא בריאים'. ובכן, זה כמובן לא נכון.

באופן כללי, כל מקרה (ואדם) לגופו – תזונה היא דבר מאוד אינדיבידואלי וחייב להיות מותאם באופן מאוד אישי ופרטני לאדם הספציפי. לרוב, על אף שלא כך פועל רוב העולם, אין תזונה אחת או אפילו כמה שמוגדרות כ"בריאות" באופן גורף. לכל אדם יש רגישויות ומגבלות משלו ומה שבריא לאחד לא בהכרח טוב לאחר. כמו כל דבר בחיים, גם תזונה היא לרוב ניסוי וטעיה וככל שאדם יכיר את עצמו וגופו טוב יותר הוא ידע מה נכון לו ומה לא. וגם זה, לפחות ברוב המקרים, לא חייב למנוע ממישהו לבחור בטבעונות כדרך חיים, בין אם מתוך אידאולוגיה ובין אם בריאותית או גם וגם. אם באמת רוצים, צריך פשוט להיערך נכון ולהבין מה הגוף צריך ואיך מספקים לו את זה בדרך הטובה והנכונה ביותר לאותו אדם.

בהמשך לתופעת הטבעונות המתרחבת, צצות עוד ועוד מסעדות טבעוניות ברחבי הארץ. בתחילה, נפתחו מסעדות טבעוניות בתל אביב, להלן תקרא: הבועה. אך עם התפשטות האידאולוגיה ממשיכות להיפתח מסעדות ועסקי מזון בכללי שמגישות מזון על טהרת הטבעונות, בכל רחבי הארץ. גם אם אין מספיק מסעדות טבעוניות עדיין, זה כבר די נדיר להיכנס למסעדה ושלא יהיו בה כמה מנות טבעוניות לפחות לקהל מהסוג הזה.

מלבד מסעדות שנפתחו כטבעוניות במקור, ישנן מסעדות קיימות ואף ותיקות ששינו את אופיין והפכו טבעוניות. זה מהלך מאוד אמיץ וגם די נדיר, להחליף מיתוג, ערכים וקהל בצורה כה קיצונית, אבל במבחן המציאות מסתמן כי זה עובד. רוב המסעדות פשוט הבינו את הפוטנציאל ואת העובדה שיש קהל שלם שהולך וגדל שם בחוץ שהם לא רוצים לפספס ופשוט הוסיפו מנות טבעוניות או נתנו אופציה של החלפת מרכיבים במנות מסוימות כך שיהפכו לטבעוניות. אין ספק שיש התקדמות יפה ועקבית בתחום הזה בארץ וזה משמח מאוד.

בנוסף, ניתן להבדיל בין מסעדות טבעוניות בתוך עצמן: מסעדות שעובדות בעיקר על תחליפים מעובדים לבשר ומוצרי חלב או ביצים וכאלה שפשוט משתמשות בחומרי גלם טריים שאינם מן החי. כלומר, הסוג הראשון עובד בעיקר עם תחליפי סויה, סייטן, טופו או גבינות מבוססות שמנים שונים ותערובות שונות המחליפות ביצה, בזמן שמסעדות אחרות פשוט הולכות לכיוון של חומרי גלם טבעיים וטריים על טהרת הטבעונות ופחות דוגלות בתחליפים המעובדים. 2 האופציות לא רעות, זה כמובן תלוי בטעמו האישי של כל סועד. מה שבטוח, כשאף אחד לא סובל הכל ללא ספק טעים יותר.

אודות קייט

קייט, המפעילה הראשית של אתר "קייטרינג", מונעת מטעמים שונים ובעיקר מההיסטוריה שלה עם האוכל הביתי והמסעדנות. יודעת ומכירה את כל החברות בארץ וכאן על מנת לעזור לכל מי שלא.